
Menteşe Öğretmenevi ve Akşam Sanat Okulunda düzenlenen çalıştaya, Ege Bölgesi'ndeki 8 ilin din öğretiminden sorumlu il millî eğitim müdür yardımcıları ve şube müdürleri ile Anadolu imam hatip liseleri ve imam hatip ortaokullarının okul müdürleri katılım sağladı.
Çalıştayda Stratejik Hedefler Belirlendi
Bölgesel iş birliğini artırmak ve eğitimde ortak politikalar geliştirmek amacıyla düzenlenen çalıştayda, Ege Bölgesi'ne özgü konular ele alınarak kurumsal kapasitenin artırılmasına yönelik stratejiler belirlendi.
Çalıştayın açılışında Bakan Yardımcısı Doç. Dr. Celile Eren Ökten, Genel Müdür Dr. Ahmet İşleyen, Vali Dr. İdris Akbıyık ve İl Millî Eğitim Müdürümüz Emre Çay, katılımcılara hitap ederek imam hatip okullarının kurumsal gelişimi ve bölgesel iş birliklerinin önemine vurgu yaptılar. Oturumlarda kurumsal kapasitenin güçlendirilmesi, etkili yönetim modelleri, mesleki ve akademik rehberlik, öğretmenlerin mesleki gelişimi ve bölgesel iş birlikleri gibi konular ele alındı.
Katılımcılar, dört ayrı tematik istasyonda grup çalışmaları yaparak bölgedeki imam hatip okullarının mevcut durumu, başarı hikâyeleri ve geliştirilmesi gereken alanlar üzerine değerlendirmelerde bulundular. Ayrıca, yerel yönetimler, üniversiteler ve sivil toplum kuruluşlarıyla daha güçlü koordinasyon sağlanması gerekliliği üzerinde duruldu.
Sonuç Raporu Hazırlandı
Çalıştay kapsamında elde edilen verilerin derlenmesiyle Ege Bölgesi İmam Hatip Okulları Bölgesel Yönetim ve Strateji Çalıştayı Sonuç Raporu tamamlandı. Raporda, bölgesel düzeyde imam hatip okullarının yönetim süreçlerine ilişkin analizler, akademik başarıyı artırmaya yönelik stratejiler ve kurumsal gelişim modelleri yer alıyor.
Ülke genelinde imam hatip okullarının akademik, sosyal ve yönetsel açıdan gelişimini destekleyen bölgesel çalıştaylarda, elde edilen çıktıları eğitim politikalarına entegre ederek imam hatip okullarının kurumsal kapasitesini artırmak hedefleniyor.